Isnin, 28 Januari 2013

Cinta Malaysia di bumi Mu'tah

ada apa dengan cinta....

aku tahu perancangan ALLAH itu lebih mendahului segala-galanya...
kenapa ALLAH bagi aku perasaan ini....
kenapa ALLAH tetap kan aku untuk menerima ujian ini....

menantikan sesuatu yang tak pasti....

dulu aku menganggap cinta 'islamik' yang ku bawa itu adalah yang terbaik....
aku bentukkan cintaku itu hanya di atas jalan ALLAH....
aku sentiasa bermuhasabah diriku dalam membina cintaku pada si dia....

tapi ketentuan ALLAH itu mengatasi perancangan ku....

aku kenali dia seorang yang sangat hebat walaupun tidak sehebat RASULULLAH...
aku kenali dia dengan rasa hatiku....
dia cukup baik,cukup budi bahasanya,cukup kepandaiannya,,dan yang lebih cukup pada agamanya...

dia sangat mencintai ALLAH dan RASULULLAH...
dia sangat takutkan azab ALLAH...
dia sangat meng'aulakan' ALLAH dari segala-galanya...
dia bina Cinta ALLAH dalam dirinya...

aku redha dengan apa yang telah di takdirkan...
mungkin ku katakan ini bukan harapan tapi sebenarnya harapan...

andai dia milik ku...
YA ALLAH...dekat kan lah hatinya dengan hatiku...
YA ALLAH...jagakan imannya untuk ku...
YA ALLAH...Engkau kuatkan hatiku untuk terus menunggu dirinya...

kini aku jalani hidup ku di bumi mu'tah dengan ku bawa cintanya bersama...
ku hadapi perit pahit di sini dengan harapan cintanya dari ALLAH...

aku tak kan pernah lupa untuk berdoa untuk dirinya...
aku sentiasa hadirkan dirinya dalam setiap doakan,sujudku,serta tawakalnya

aku menantinya dengan penuh harapan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan