Isnin, 11 Februari 2013

semester baru


semester bermula

ALLAHUAKBAR...
macam tak percaya tapi tu lah hakikatnya yang sebenarnya...
di mana aku berpijak di situ lah titik-titik amal jariah ku...

Hati gembira bila tiba masanya ku menyibukkan diriku semula dengan kulaih dan kelas...
mulalah aku untuk sentiasa mentajdidkan niat semuala saat aku leka..
ALLAH tu maha penyayang...
Dia tak kasik aku leka lama-lama dan terus bermain dengan masa.

kali ini tugas aku sebagai seorang hamba ALLAH semakin berat dan besar...
aku kene bersungguh-sungguh dalam aku mencapai ''MUMTAZ UNTUK UMMAT''
aku lah yang dakwah fardi untuk diri ku sendiri....
aku lah yang memacu jiwa ku kearah sirat talmustaqim...

kini semakin banyak juga ujian hati yang aku kene perangkapkan sendiri untuk diriku...
aku yang akan penjarakan perasaan aku sendiri untuk aku membina individu muslim dalam diri ku...
dan aku perlu kuat dalam melawan nafsu ku...

aku terbaca artikel seseorang ni....
dia kata dia mengeluh sebab barang tu dia tak ada...
tapi sebenarnya orang lain lagi teruk daripada dia...

kini aku berfikir....
aku tak boleh mengeluh untuk aku MUMTAZ UNTUK UMMAT
aku kene banyak kan bersyukur,....aku perlu sentiasa mentajdidkan niat aku setiap kali aku ingin mulakan langkah aku....

kawan-kawan yang sama berjuang di medan ini...aku gunakan dalam ruh ku...
aku mengharapkan sesuatu yang berguna untuk ummat....
semoga ALLAH memudahkan segala perjalanan hidup ku...

kini segala apa yang aku lakukan itu adalah bermula dari diriku sendiri...
tiada orang lain tetapi aku...

faqih fi dhin....faqih fi ilmi....




Tiada ulasan:

Catat Ulasan