Ahad, 3 Februari 2013

jordan....jordan....jordan

kadang-kadang aku masih tak percaya yang aku kini berpijak di bumi sham ni...di sini lah aku mentarbiyah diri aku menjadi wanita solehah...

apa yang ada kat sini??????kenapa engkau tak pergi mesir?????engkau di bawah tajaan apa?????????

saya ada jawapan untuk semua soalan itu.....
kalau awak kata kat sini tak banyak tinggalan para anbia...itu salah....
kat sini ah saya kenal ''JAAFAR ATOYAR''.....''ZAID BIN HARITHAH''....ABDULLAH BIN RAWAHAH
kat sini lah saya kenal tapak peperangan ''YARMOUK''....peperangan ''MU'TAH''.....
dan kat sini lah saya kenal budaya masyarakat arab....
sebab Nabi saya orang ARAB...


kenapa saya tak belajar di mesir??????
nak tahu kenapa????
saya yang pilih untuk ke sini...saya yang nak menuntut di bumi SHAM ini...
dan kalau awak tak puas hati dengan jawapan saya.....
awak tanyalah ALLAH....
Dia yang gerak kan hati saya untuk ke sini..
Dia yang takdirkan saya ke sini......

saya dapat tajaan ape?????
saya dapat tajaan dari NIKMAT ALLAH....
saya dapat tajaan dari REZEKI ALLAH.....

saya datang sini untuk kenal sejarah....saya datang sini untuk belajar jadi hamba ALLAH...
saya datang sini untuk saham saya di akhirat....
saya datang sini untuk mencari keredhaan ALLAH...
dan saya datang sini kerana ALLAH....


sekarang....
saya di bumi Jordan dengan bertujuan..
tidak datang dengan permainan..
tapi dengan harapan dan kejayaa...

di sini saya kenal 'falafil' menggantikan pisang goreng di malaysia
di sini saya kenal 'syawarma' menggantikan burger
di sini saya kenal 'coaster' menggantikan bas di malaysia
di sini saya kenal 'ijar,kahrobak,muyah,jamiah,''

ini lah yang saya bawakan untuk ummah saya.....pengalaman itu memberi pelajaran....

SEMOGA ALLAH TERUS MEMELIHARA SAYA DI BUMI JORDAN..IN SYA ALLAH...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan