Khamis, 14 Februari 2013

MURAMNYA HATI KETENTUAN ALLAH

APAKAH DI SEBALIK UJIAN ITU....

bila ALLAH dah tetapkan untuk kita hidup dan beribadah di dunia ini...
tiada matlamat lain selain mencari keredhaan dari ILAHI...
mahu atau tidak sememangnya kita sudah di takdirkan untuk lahir di dunia ini...

dan tak lengkap rasanya bila didunia ini hanya di warnai dengan hitam dan putih...
sama jugak seperti hidup kita....sentiasa di warnai ujian...
tak lengkap hidup ini tanpa ujian...
seperti hanya bermain seorang diri di padang yang besar...

macam mana pula kita untuk menghadapi semuanya...
saya nak cakap ni...
''ANDAI KITA BETUL-BETUL CINTAI ALLAH DAN HADIRKAN ALLAH DALAM HIDUP KITA........SEMUA YANG TERJADI PADA DIRI KITA,,KITA AKAN TERIMA DENGAN HATI YANG SANGAT IKHLAS...."

perjalanan hidup kita ni tak selalunya indah...
kadang-kadang kita punya lah berhempas pulas mencari dan berusaha untuk bahagia...
tapi siapalah kita ni untuk menolak semua yang telah tertulis di LUH MAHFUZ...
hanya hamba ALLAH yang tidak punya apa-apa...

kita tiada kuasa untuk menolak semua yang telah di tetapkan...
tapi kita ada kuasa untuk berdoa dan berusaha...
jaangan lah kita putus asa...
jangan lah kita rasa kita telah kehilangan segala-galanya...
semua itu adalah hikmah untuk diri kita...
tidak di dunia tapi mungkin di akhirat kelak...

saya hanya akn pendam...
sebab ALLAH tahu apa yang ada dalam hati saya...
kalau benda itu baik buat saya in sya ALLAH...
saya akan terima...

cuma saya berharap ALLAH akan bagi yang terbaik dalam kehidupan dunia dan akhirat saya..
melihat...mendengar...memikirkan...
dan saya akan berdoa....
in sya ALLAH....

wallahua'lam



Tiada ulasan:

Catat Ulasan