Rabu, 30 Januari 2013

langkah hidupku


salam alaik.....
hidup tak selalunya indahkan?

hari ni tanggal 30/1/2013 aku hadapi satu perasaan yang kecewa...
orang yang aku sayang juga mengalami kekecewaan dan kesedihan di hati...

7.00 pagi...
aku bangun dari baradu aku untuk aku menunaikan kewajipan aku pada yang berhak...yakni ALLAH...

7.30 pagi
aku bersama rakan-rakan serumah ku masing-masing menghadap laptpo masing-masing untuk berperang mentasjil madah...harini kami pelajar UNIVERSITI MU'TAH JORDAN men'tasjil' madah untuk fasal thani...
dari semalam nya kami berhempas-pulas dalam menyusun madah untuk semesterini..tapi perancangan ALLAH itu mengatasi segalanya...

kami log in dalam portal universiti...selalu eror..tapi kami usaha jugak...aku hadapi kegelisahan dalam menunggu...sebab aku juga menunggu results seseorang di malaysia..makin bertambah-tambah kerisauan ku....

8.10 pagi...
portal untuk men'tasjil' madah telah di buka....aku laju-laju memasukan kod subjek dan 'syukbah'...aku sangkakan aku telah berjaye tapi sebaliknya...

bila aku katekan pada senior yang aku telah daftar hakikatnya aku telah melakukan kesalahan....
ya ALLAH...
hanya ALLAH sahaj atempat aku bertawakal dalam perjuangan ku ini...di sebabkan kesalahn dari diriku ini aku telah memperjudikan masa dan usahaku...

akhirnya..aku tak berjaya dalam apa yang aku rancangkan...
YA ALLAH....
sedih sangat hati ini...
aku hanya mampu diam...menerima ketetapan lain yang telah di takdirkan untuk aku....
aku terus hilang mood..aku terus berfikir aku telah melukai hati rakan ku...
aku lari kan diri aku di bilik belakang rumah sewaku...

di situ aku pujuk hati aku dengan melayar internet...dan layan youtube,...
betapa aku gagal dlm perancangan aku hari ini....
aku kuat kan jugak hati ku..tapi perasaan sedih ku betul-betul membunuh mood aku untuk ceria...

aku hilangkan lagi kekecewaan aku dengan bermain dengan kucing belaan kami..."bon-bon''

9.30 pagi....
aku tgk seseorang yang aku tunggu sedang online...
lantas aku terus menegurnya..dan memulakan sesi chatting dengannya..
aku bertanyakan result STAM yang dia ambil hari ini...
 YA ALLAH....mmg perancangan ALLAH itu mengatasi segalanya....

aku pikir dia akan bergembira dengan keputusan yang dia perolehi...tapi musibah kegagalan juga menimpa dirinya....dia juga kecewa seperti aku...dia juga sdih kerana gagal mendapatkan apa yang dia mahukan...

Ya ALLAH...
takdir apakah ini dari-Mu ya ALLAH....
hatinya juga sedih..seperti aku
hatinya juga perlukan ketenangan ..seperti aku......
hati nya juga sedang berjuang untuk kembali ceria ...seperti aku...

aku amat memahami kesedihan hatinya...aku merasai apa yang dia rasai...aku berdoa untuk nya...tp ALLAH.......
dia juga seperti aku...

bila aku rindukan dia....takdir ALLAH mengatasi lagi....pasti datang perasaan nya juga untuk ku..tp tak di ungkap..hanya ku menyangke dalam hati ku sahaja......kerana dia menghantar mesej dari malaysia...
sungguh aku pendam segala perasaan aku pada dirinya...aku hanya berserah pada ALLAH sahaja....
itu lah yang mampu aku lakukan....

6.30 petang...
kakaq...sabar ea...aku mmg sayang kat korang semua...

rupanya bukan aku dan dia juga kecewa tapi juga kakaq kesayanganku...
apakah ini????ujian untuk orang2 yag benar2 aku sayag...

Ya ALLAH...
aku sungguh kesian dengan kakaq ku...ujian itu tanda ALLAH sayang pada orang-orang yang aku sayang...
Ade hikmah di atas semua itu...aku pujuk hatiku...aku berdoa untuk keluarga ku juga...
apakah hikmah itu Ya ALLAH....

Ya ALLAH sesungguhnya padamu aku berharap...padamu aku memohon...
sungguh kedua ibubapa ku....kakaq-kakaq ku...adik-adikku...abang-abangku....dan dia sedang di uji...
aku memohon Ya ALLAH....
engkau kuat kan lah hati mereka semua...
engkau ampuni segala dosa mereka...
engkau anugerahkan lah syurga terindah untuk mereka semua...
engkau berikan lah kejayaan yang terbaik untuk mereka...

Ya ALLAH.....engkau lah Yang Maha Mendengar...
engkau dengar lah rintihan hati ku ini...sungguh aku sangat sayang pada mereka semua keranaMu Ya ALLAH...
aku sangat rindukan mereka yaALLAH...
hantarkan lah kekuatan di hatiku ini buat mereka...
engkau damaikan lah hati mereka...
engkau anugerahkan lah keimanan yang tiada tolok bandingnya pada mereka semua...

sungguh aku sayang mereka...
sungguh aku sayang mereka...
sungguh aku sayang mereka semua....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan