Sabtu, 12 Januari 2013

MUJAHADAHKU...

.

Aku kini berpijak di bumi anbia....
bumi yang penuh barakah...bumi jordan....
Aku tak pernah menyangka diriku telah sampai di sini...
dan sekarang aku percay adan yankin...bahawasanya...inilah takdir ALLAH untuk ku...

KISAHKU BERMULA................

"Mak!ni ade borang melanjutkan pelajaran kat jordan...mak dan abah tengok lah dulu"

aku langsung tak memandang serius dengan perkara itu sebab aku tahu mustahil kot untuk aku mencapai impian tu....tp aku tahu..keluarga aku merupakan keluarga yang mementing kan ukhrawi seiring dengan duniawi....
aku tahu juga mak dan abah ku memikirkan tetang nilai ALLAH pada hambaNya..
akhirnya abah membuat keputusan untuk mengambil cakna dalam kes aku mahu melanjutkan pelajaran di bumi itu..

Tanggal aku x ingat berape hari bulan....tapi yang aku ingat adalah...esoknya adalah hari ramadhan pertama pada tahun 2011..abah dan mak on the sport pergi beli tiket bas tengahari itu dan petang nye juga kami 3 beranak pergi ke kuala lumpur untuk membuat sijil terjemahan...padahal aku akan pulang ke asrama.pada lusanya....
dan time ni lah aku rase mula lah perjuangan aku...kami sampai di kuala lumpur...masa yang terhad..dalam perjalan aku sentiase berdoa supaya ALLAH mudahkan semua urusan ku....
dan ALHAMDULILLAH...
segalanya selesai...dan aku poun kembali ke asrama ..mmg orang kata..macam x cukup tanah nak pijak sebab memikirkan adakah aku sampai tepat pada masa nya untuk pulang...
semua itu takdir ALLAH..aku terus kan perjuangan ku dalam STAM...dan aku teruskan lagi dengan masuk kolej islam johor untuk kursus bahasa arab.....
dan seterusnya aku melangkahkan kaki ku di airport...jakun sikit sebab kali pertama aku jumpa kapal terbang besar-besar..dan aku kali pertama naik flight.....
maka...takdir ALLAH lah yang mengetahui hati aku adalah keranaNya...aku sampailah di bumi anbia ini untuk mujahadah ku dalam mencari REDHA ALLAH......

ALLAHU A'LAM...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan