Rabu, 23 Januari 2013

JAULAH HATI

BERMULANYA DARI SINI...
((((GAMBAR PERTAMA JAULAH JORDAN))))

18 Januari 2013

Malam tu kitowang gerak dari mu'tah jam 3.oo pagi...punye la bincang masa meeting nak gerak jam 12.00 malam....tp bak kate orang <<kita merancang tapi ALLAH yang menentukan>>

aku dan ahli darr aku siap2 nak p jaulah tu...habiskan masa dgn iron baju...
hamboi!hamboi!....sakan masing2 nak berjalan....nanti dalam coaster renyok seribu jugak....haha..tp ter'sepak' kat diri sendiri jugak....coz macam tu gak....
banyak pulak ''gak'' aku...tak pe lah....

gambar kat atas tu gambar pertama kitowang amek.....ni la <WADI MUSA>
ape ade kan?
1-air mata air di situ adalah simber kehidupan masyarakat arab di situ...
2-air ni jugak air yang sampai ke PETRA....untu orang2 yang hidup kat situ zaman dahulu n sampai sekarang.....

الحمد الله..........الحمد الله............الحمد الله


19 Januari 2013
YA ALLAH...mmg sangat bersyukur bile sampai <PETRA>..sebab aku nak sangat pergi petra....
dulu aku teringat gambar seorang guru aku yang mengajar di Maahad Pontian...beliau seorang student universiti yarmouk....
nampak gambar beliau belakangnye berlatar belakang kan bangunan di petra tu.....dan aku teringat cerita mat putih(mat salleh:->)..cerita transfomer....jadi hati aku mmg nak sangat menjejakkan kaki ke sana.....
dan alhamdulillah dapat jugak......

sampai sarapan dulu n kitowang terus amek tiket n masok....mule-mule jerk dah takjub....jumpe la orang arab badwi....ade kawan tu bergurau.."akhowat sekalian,jgn jadi menantu badwi tau"

atoiyai....hehe,,,,gelak sakan kitowang....tapi ape yang membuatkan aku sangat jadi manusia yang paling kerdil bile aku tgk tinggalan sejarah  kat situ....YA ALLAH...kuasa ALLAH mmg manusia x mampu untuk tandingi.....

ini lah kesan daripada umat NABI SALLEH A.S.....mereka ummat yang sangat hebat dalam membina tapi mereka mensyirik kan ALLAH....ade jerk nampak ukiran2 berhala yang masih jelas lagi.....maka ALLAH timpakan musibah kepada mereka...hancur lah kaum NABI SALLEH......

aku jalan sorang untuk aku hayati makna sebenar kekuasaan ALLAH....aku dekat kan hati aku dengan kebesaran ALLAH.....suke mmg suke tapi berpada untuk aku..

semue bergembire...
semua ber'tangkap' gambar'
semua ketawaan...
semua berseronok.....

tp ambil x wasilah ni....
ambil x perasaan kerdil di sisi ALLAH....
abil x perasaan rakan2 yang tersasar.....
dan ingat x rakan2 yang x berpeluang merasai....

aku bukan lah ade masalah...jalan sorang2...tapi itu lah yang aku hayati....yang aku fikirkan....
aku x nak lepaskan peluanag yang ALLAH bagi kat aku....buakn senang....

dan terfikir x....kenape kita yang di pilih.....

sebab kita kenne bawa ummah kita....kita kene selamat kan agama kita....kita kene selamatkan diri kita dari azab ALLAH....ALLAH pilih kita....terase x kita ni memegang tangungjawab yang sangat besar...ALLAH tanya....

mmg ini lah ##JAULAH HATI AKU##...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan